🚀Masterclass Business Intelligence – De la „Zero” la „Hero”
✅Învață BI: Power Query, Power Pivot, Data Modelling cu DAX; ✅Devino expert în analiză și vizualizare de date; ✅Curs complet pentru transformarea ta în specialist BI;
💡Stăpânește capabilitățile moderne de analiză a datelor și ia decizii mai inteligente!
Iată un Curs Excel de Top ! Te introducem în lumea “Tips & Tricks” cu noi capitole de mare interes cum ar fi : Funcții din noul și Modernul Excel 2024,formatarea condiționată cu formule, precum și cu introducere în Business Intelligence, prin gestionarea modelelor de date (Data Model) pentru procesarea volumelor mari de date.
Durata 40 ore
Nivel Intermediar
Acces la Înregistrarea Cursului
Curs cu Instructor
Diplomă Absolvire
Ne îndrăgesc mai bine de 50.000 de cursanți și peste 700 de companii de renume, dintre care amintim cu mândrie:
Pachet BI Complet
Durata 40 ore
Nivel Intermediar
Acces la Înregistrarea Cursului
Curs cu Instructor
Diplomă Absolvire
Iată un Curs Excel de Top ! Te introducem în lumea “Tips &Tricks” cu noi capitole de mare interes cum ar fi : Funcțiile din noul și Modernul Excel 2025, filtrarea avansată, formatarea condiționată cu formule, validarea datelor avansată , precum și Introducere în Business Intelligence, prin gestionarea modelelor de date (Data Model) pentru procesarea volumelor mari de date .
🚀Masterclass Business Intelligence – De la „Zero” la „Hero”
✅Învață BI: Power Query, Power Pivot, Data Modelling cu DAX; ✅Devino expert în analiză și vizualizare de date; ✅Curs complet pentru transformarea ta în specialist BI;
💡Stăpânește capabilitățile moderne de analiză a datelor și ia decizii mai inteligente!
Ne îndrăgesc mai bine de 50.000 de cursanți și peste 700 de companii de renume, dintre care amintim cu mândrie:
Agenda cursului BI COMPLET:
Începători-Avansat
Cod Curs: BI-1-3
Modulul 1: Introducere în conceptele și termenii Business Intelligence (BI)
DESCRIERE MODUL
Pentru a putea utiliza elementele avansate de analiza a datelor, trebuie să înțelegi mai întâi câteva concepte care stau la baza acestora.
LECȚII
Ce este Business Intelligence (BI)?
Ce este un depozit de date (data warehouse)?
Date operaționale vs date “istorice”
Modelul dimensional
Ce este o schemă stea?
Ce este OLAP (online analytical processing)?
Ce este DAX (Data Analysis Expression language)?
Modulul 2: Introducere în POWERPIVOT-ul Excel
DESCRIERE MODUL
Dacă Tabelul Pivot nu va satisface toate cerințele, deși spuneam că este cel mai puternic instrument de raportare, Excel va pune la dispoziție un instrument și mai puternic, cu și mai multe formule, pentru utilizatorii experimentați (power users). PowerPivot este un instrument care folosește puterea legăturilor dintre tabele, similar bazelor de date relaționale.
LECȚII
Recapitularea conceptelor și facilităților Excel
Limitele aplicației Excel
Tabelele pivotante clasice Excel
PivotTables în PowerPivot
Folosirea PivotTable pentru producerea rapoartelor
Gestionarea colonelor irelevante
Calcularea coloanelor și a măsurilor
Adăugarea de tabele adiționale
Updatarea datelor
Instrumentul Slicers
Modulul 3: Construirea modelelor POWERPIVOT din Excel
DESCRIERE MODUL
Un model de date Excel, care include add-în-ul PowerPivot îți permite să integrezi date din tabele multiple, în așa fel încât se poate crea o sursă de date relațională în interiorul fișierului Excel.
LECȚII
Ce este un model de date?
Introducere în manipularea datelor externe si a celor relaționale
Crearea și gestionarea conexiunilor către date
Cum ne poate ajuta aplicația Microsoft Access
Conectarea către un sistem de baze de date de tip server (SQL Server)
Folosirea aplicației Microsoft Query
Folosirea serviciului de Analiză a datelor (Sql Server Analysis Services)
Folosirea serviciului de raportare (Sql Server Reporting Services)
Metode alternative de încarcare a datelor externe (link-uri Excel, Clipboard, etc.)
Designerul PowerPivot Query
Folosirea Power Query pentru importul de date
Modulul 4: Gestionarea Modelelor POWERPIVOT din Excel
DESCRIERE MODUL
Legătura dintre tabele arată cum un tabel relationeaza cu altul. Daca, de exemplu, ai o tabela ce contine vanzarile si alta ce contine datele clientilor, este necesara o coloana de corespondenta (un camp) in fiecare tabela ce va face legatura dintre acestea.
Atunci când Excel nu este suficient pentru analize complexe de date, în majoritatea cazurilor datorită faptului că obținerea informațiilor necesită prea multe exporturi, operațiuni de curățare și transformare a datelor, Power BI este extrem de util. Acest software oferă un set ușor de utilizat, dar totuși complex și capabil de instrumente pentru analize de date.
LECȚII
Privire de ansamblu asupra funcționalităților Power BI Desktop
Elemente principale ale interfeței utilizatorului
Exemple de vizualizări și analize de date dezvoltate în Power BI Desktop
Conectori / surse de date disponibile pentru analiză
Introducere în schema de tip stea in functie de atribute de formatare (culoarea fontului sau a celulei)
Avantajele schemei de tip stea versus tabele unitare
Modulul 6: Construirea modelelor de date Power BI Desktop
DESCRIERE MODUL
Power BI vă permite să integrați informații din tabele multiple și astfel să creați o schemă de date relațională în cadrul raportului.
LECȚII
Ce este un model de date?
Introducere în manipularea datelor externe și relaționale
Crearea și gestionarea conexiunilor de date
Conectarea la baze de date (SQL Server)
Conectarea la fișiere Excel
Alți conectori disponibili, introducere manuală a datelor sau din clipboard
Introducere în Power Query Editor
Modulul 7: Operațiuni de curățare și pregătire a datelor în Power Query
DESCRIERE MODUL
Power Query vă permite să curățați datele, să eliminați orice informații irelevante, precum și să aplicați alte transformări pentru a îmbunătății structura datelor brute din tabelele sursă. În acest mod, veți începe procesul de analiză cu informații complete, de calitate și veți îmbunătăți performanța.
Alte operațiuni la nivel de celule pentru curățarea datelor
Operațiuninea “Unpivot data”
Operațiunile “Merge” și “Append”
Coloane particularizate și coloane condiționale
Modulul 8: Managementul modelelor de date Power BI Desktop
DESCRIERE MODUL
Legăturile dintre tabele arată modul în care tabelele se raportează unul la celălalt. Dacă, de exemplu, aveți un tabel care conține numere de vânzări și altul care conține date despre clienți, este necesară o coloană de corespondență (un câmp cheie) în fiecare dintre tabele, Câmp cheie care le va corela.
LECȚII
Crearea relațiilor între tabele și rolul lor
Gestionarea relațiilor (unu-la-mai-mulți, mai multe-la-mai-multe etc.)
Tabelul de tip “Time Intelligence” și rolul său
Vizualizare diagramă (model) vs. vizualizare date
Definirea ierarhiilor
Ascunderea coloanelor
Modulul 9: Data Analysis Expression Language (DAX)
DESCRIERE MODUL
Pentru a elibera puterea maximă a modelului de date Excel, trebuie să începeți să utilizați DAX pentru a manipula datele. Formulele DAX sunt similare cu formulele Excel, dar au fost dezvoltate pentru a manipula datele într-un mod mai flexibil. Principala diferență este că formulele Excel utilizează referințe la celule, în timp ce DAX funcționează la nivel de coloană/tabel.
LECȚII
Calcule utilizând DAX
Coloane și măsuri calculate
Funcții DAX utile
Raporturi și procente
Generarea unui tabel de tip “Time Intelligence” prin DAX
Aplicarea funcțiilor pentru “Time Intelligence” prin DAX (Year to Date, perioada precedentă, aceeași perioadă a anului trecut etc.)
Modulul 10: Vizualizarea datelor în Power BI Desktop
DESCRIERE MODUL
Power BI conține o serie de vizualizări și funcționalități care pot fi ușor folosite de către orice utilizator final al rapoartelor. Însă, pentru a obține un raport de calitate înaltă este necesar ca aceste funcționalități să fie implementate de către dezvoltatorul / designerul raportului, urmând o serie de bune practici.
LECȚII
Tipuri de vizualizări Power BI
Tabele vs Matrici ca vizualizări în Power BI
Importul vizualizărilor suplimentare în Power BI
Agregarea datelor în interiorul vizualizărilor
Formatarea condiționată pentru vizualizări
Slicere Power BI
Secțiunea cu filtre (“Filter pane”)
Indicatori cheie de performanță (KPIs)
Managementul interacțiunilor dintre vizualizări
Exportul datelor dintr-o vizualizare (CSV)
Exportul paginilor raportului in format PDF
Modulul 11: Power BI Service (online)
DESCRIERE MODUL
Power BI Service vă permite să încărcați rapoartele Power BI online, să programați actualizări automate ale datelor și să le împărtășiți cu colegii dumneavoastră.
LECȚII
Ce este Power BI Service?
Power BI Server – alternativă pentru Power BI Service
Publicarea rapoartelor în Power BI Service
Actualizarea manuală a datelor în Power BI Service
Programarea actualizărilor automate ale datelor în Power BI Service
Partajarea rapoartelor prin Power BI Service
Modulul 12: Cele mai bune practici
DESCRIERE MODUL
Există multe elemente “Cele mai bune practici” atunci când vine vorba de analiza datelor. Multe dintre ele nu înseamnă doar “corect” versus “greșit”, dar uneori înseamnă doar “mai bine”.
LECȚII
Cum să alegeți cele mai bune vizualizări pentru datele dumneavoastră
Gestionarea și optimizarea utilizării memoriei
Coloane calculate vs. măsuri
Subiecte legate de reîncărcarea / actualizarea datelor
Note privind securizarea rapoartelor Power BI
Modulul 1: Introducere în Excel
DESCRIERE MODUL
Acest modul își propune o prezentare generală a aplicației Excel în sine, a elementelor ce formează interfața acesteia și a câtorva operații general valabile.
LECȚII
Despre Microsoft Excel
Prezentare Interfață + Backstage View
Meniul File (New, Open, Save, Save As, Close, Options)
Despre versiuni Office
Modulul 2: Noțiuni de bază
DESCRIERE MODUL
În acest modul se prezintă noțiunile de bază pentru lucrul în Excel, cum ar fi: terminologia oficială a diferitelor obiecte, tipurile de date, diferențele între setările regionale și ce impact au acestea în lucrul cu Excel, utilizarea seriilor de date folosind binecunoscutul instrument Fill și o trecere în revistă a bunelor practici în organizarea corectă a datelor în tabele.
LECȚII
Terminologie
Tipuri de date (Numerice, Text, Date / Time, Logice)
Setările regionale Windows și legătura cu Excel
Seri de date folosind Fill
Bune practici în organizarea datelor (conceptul de "tabel curat")
Modulul 3: Comenzi și operațiie lementare
DESCRIERE MODUL
Acest modul pune accent pe folosirea combinațiilor de taste (shortcut-uri) pentru operații elementare cum ar fi: navigarea în foaia de calcul, selecții de celule din foaie și inserarea sau ștergerea coloanelor sau a rândurilor.
LECȚII
Deplasare rapidă în foaie
Selecții de celule
Comenzi de bază + shortcut-uri aferente
Operații cu coloane / rânduri
Modulul 4: Operații cu foile de calcul (Worksheets)
DESCRIERE MODUL
Modulul de față prezintă operațiile de bază pentru lucrul cu foi: inserarea de noi foi de calcul, ștergere, formatarea tab-urilor și redenumirea unei foi, operații de mutare și copiere în același registru de lucru sau în alte fișiere Excel și altele.
LECȚII
Inserare
Redenumire
Selecție foi multiple
Mutare sau copiere
Creare copie foaie folosind shortcut
Ascundere / Reafișare
Ștergere
Culoare tab foaie
Sari la o anumită foaie
Modulul 5: Formatarea celulelor (Format Cells)
DESCRIERE MODUL
Veți afla cum se poate schimba aspectul fizic (formatting) al celulelor pentru a crea o vizualizare prietenoasă, ușor de citit și intuitivă a datelor introduse. Se vor prezenta diverse formatări generale (modificarea fontului, aplicarea bordurilor de celulă, alinierea textului în celule, aplicarea culorilor de celulă sau font, etc), urmate de formatări specifice numerelor și datelor calendaristice, iar în final o scurtă previzualizare a instrumentului Formatare Conditionată.
LECȚII
Căsuța de dialog Format Cells conține orice tip de formatare
Formatări generale
Aliniere + Orientare
Borduri
Alte formatări simple
Formatarea numerelor
Number – opțiuni de formatare a numerelor (separator mii, zecimale,numere negative)
Currency – formatarea numerelor prin adăugarea simbolurilor valutare
Percentage – formatarea numerelor ca procent
Formatarea datelor calendaristice
Date – opțiuni de formatare a datelor (type, locale)
Formatarea ca dată vs. Setări regionale
Formatări personalizate de date
Introducere în Formatarea condiționată
Modulul 6: Sortarea și Filtrarea datelor
DESCRIERE MODUL
Unele dintre cele mai folosite operații în Excel sunt sortarea și filtrarea datelor unui tabel. Un lucru aproape sigur este faptul că aceste operații arhi-cunoscute fac parte din “meniul” de zi cu zi al oricărui utilizator Excel indiferent de nivel. Acest modul vine ca o completare a cunoștințelor deja dobândite prin practică și totodată prezintă noi informații cum ar fi: sfaturi pentru sortări corecte și rapide, sortări pe coloane multiple, filtrări personalizate, etc.
LECȚII
Despre sortarea corectă și sigură a datelor
AutoFilter – despre cel mai simplu și cunoscut mod de filtrare
Activare filtru
Reaplicare filtru
Eliminare filtru
Sortarea pe o singură coloană
Filtre personalizate – pe baza de condiții logice simple (Custom Filter)
Filtrare pentru TEXTE
Filtrare pentru DATE
Filtrare pentru NUMERE
Sortarea pe coloane multiple
Modulul 7: Formule și Funcții
DESCRIERE MODUL
În acest modul se explică noțiunile specifice formulelor cum ar fi: utilizarea operatorilor matematici și logici, adrese relative și absolute, etc. Se prezintă și câteva funcții de bază și felul în care acestea pot fi folosite în viața reală (lucrul de zi cu zi).
LECȚII
Formule
Scrierea unei formule simple
Utilizarea operatorilor matematici în formule
Utilizarea operatorilor de comparație în formule
Referințe de celule (Relative vs. Absolute)
Utilizarea în formulă a referințelor de celule din alte foi
Funcții
Scrierea unei funcții
Funcții de bază (SUM, COUNT, COUNTA, COUNTBLANK, MAX, MIN)
Funcții logice (IF)
Funcția TODAY
Modulul 8: Grafice
DESCRIERE MODUL
Graficele sunt un instrument de reprezentare vizuală a datelor disponibile într-o foaie. Se vor prezenta metode de creare a diferitelor tipuri de grafice, precum și formatarea și modificarea acestora.
LECȚII
Crearea, modificarea și formatarea graficelor
Adăugare de elemente noi pe grafic (Add Chart Elements)
Stiluri de grafice (Chart styles)
Filtrarea graficului (Chart filter)
Comutarea axelor (Switch row/column)
Schimbarea tipului de grafic (Change chart type)
Mutarea graficului (Move Chart)
Salvarea graficului ca șablon (Save as Template)
Formatarea graficului
Modulul 9: Instrumente de vizualizare/urmarire adatelor
DESCRIERE MODUL
Pentru o mai bună lizibilitate/urmarire a conținutului, în cazul lucrului cu mai multe foi (sheet-uri) sau fișiere (workbook-uri) avem la îndemână o serie de instrumente de vizualizare dedicate.
LECȚII
Înghețarea/Dezghețarea unor linii sau coloane (Freeze/Unfreeze)
Împărțirea ecranului în mai multe ferestre (Split)
Deschiderea unei ferestre secundare a fișierului de lucru (New Window)
Aranjarea foilor deschise
Modulul 10: Tipărirea conținutului unei foi de lucru
DESCRIERE MODUL
Tipărirea în Excel este o operație complexă care necesită multă atenție la detalii din partea utilizatorului. Cu toate acestea, recomandăm tipărirea datelor doar dacă este absolut necesar, din motive care țin de protejarea mediului înconjurător.
LECȚII
Instrumentul Page Break Preview
Adăugarea de întreruperi de pagină
Stabilirea zonei de printat
Setări privind tipărirea
Orientarea
Alinierea
Crearea unui antet și subsol
Scalarea conținutului înainte de printare
Perioadele de Desfășurare
VARIANTA DE ZI OPEN-INTENSIV
• Perioada 19–23 Mai 2025 • 8 ore/zi • Orar 09-17 • Durată 5 zile, 40 ore
2.606 lei(include TVA)
Mai multe detalii
Mai multe detalii
Pretul este deja redus cu 25% față de prețul de listă si include:
• cursul propriu-zis cu instructor; • pachetul de Digitalizare Complet (peste 1.200 de lecții video Microsoft, înregistrate in studiou profesional); • certificatul care atestă participarea cu succes la programul de instruire;
Varianta DE SEARĂ OPEN-RELAXAT
• Perioada 4–31 Iulie 2025 • 2 ore/zi, Luni - Vineri • Orar 19-21 • Durată 20 zile, 40 ore.
2.606 lei(include TVA)
Mai multe detalii
Mai multe detalii
Pretul este deja redus cu 25% față de prețul de listă si include:
• cursul propriu-zis cu instructor; • pachetul de Digitalizare Complet (peste 1.200 de lecții video Microsoft, înregistrate in studiou profesional); • certificatul care atestă participarea cu succes la programul de instruire;
Varianta DE BUSINESS PENTRU ORGANIZAȚII
Pentru minim 5 participanți / grupă , în clase dedicate, cu orar și locație convenite de comun acord.
Leader-ii Comunității Excel din România îți spun "Bine ai venit!"!
Suntem Centrul de Instruire IT Learning și, împreuna cu Echipa Dr.Excel , singurii furnizori de cursuri Excel din România ce avem implementata metoda unica Blended-Learning, care presupune acces post-instruire la peste 1.200 de lectii video Excel și la suport nelimitat și gratuit din partea trainerilor nostri acreditați Microsoft.
Suntem Centrul de Instruire IT Learning și, împreuna cu Echipa Dr.Excel , singurii furnizori de cursuri Excel din România ce avem implementata metoda unica Blended-Learning, care presupune acces post-instruire la peste 1.200 de lectii video Excel și la suport nelimitat și gratuit din partea trainerilor nostri acreditați Microsoft.
Înscriere / Facturare /Plata / “Money back guarantee”
Persoană fizică
Dacă sunteți persoană fizică, sau grup de maxim 5 participanți din partea unei companii, vă puteți înscrie doar în clasele noastre deschise, anunțate pe site la pagina “Calendar Cursuri Open“.
Persoană juridică
peste 5 participanți, vom formula o ofertă personalizată cu discount de volum, exclusiv pentru compania dvs., conform specificațiilor primite telefonic, prin fax (0371.602.780) sau pe e-mail la adresa .
Ne iubesc peste 700 de companii client și mai bine de 50.000 de cursanți
Lucrăm și am lucrat cu companii importante, cu pretenții pe măsură.
Dar de fapt, lucrăm cu oamenii. Și deși expertiza noastră este una tehnică, ne pricepem la oameni cel puțin la fel de bine ca la suita Microsoft Office.
Contact
Durează 21 de secunde să completezi formularul și începem imediat să ne ocupăm de rezolvarea nevoii tale de instruire Excel.